حقانيت شيعه ‌!

به نام خدا

سلام

تاخير بيش از حد ما رو ببخشيد . ماه ربيع الاول بهار ماهها را تبريک ميگوييم .

بريم سر اصل مطلب

سوال :‌ اگر شيعه حق است، چرا در اقليت است و اكثر مسلمانان جهان، آن را نپذيرفته اند؟

پاسخ: شناخت حق و باطل، در گرو كمي  پيروان و يا فزوني  آنها نيست. در جهان امروز، نسبت مسلمانان به منكران اسلام، در حدود يک پنجم يايک ششم است. اكثريت ساكنان خاور دور را بت پرستان و گاوپرستان و ساير منكران ماوراء طبيعت تشكيل مي دهند.

چين با جمعيت متجاوز از يک ميليارد، جزء اردوگاه الحادي  كمونيسم است و اكثريت مردم هندوستان را، كه نزديک يک ميليارد جمعيت دارد، گاوپرستان و بت پرستان تشكيل مي دهند.

و از سويي  چنين نيست كه اكثريت، نشانه حقانيت باشد. قرآن مجيد غالباً اكثريت ها را نكوهش نموده و به ستايش از برخي  اقليتها مي پردازد، كه در اين مورد به عنوان نمونه، به برخي  از آيات اشاره مي نماييم:

1- «ولا تجد أكثرهم شاكرين».[1] (اكنون آنان را سپاسگذار نخواهي  يافت.)

2- «إن أوليائه الاّ المتّقون ولكنّ أكثرهم لا يعلمون».[2] (اولياي  وي  نيستند مگر پرهيزكاران، وليكن اكثر آنان نمي دانند.)

3- «وقليلٌ من عبادي  الشّكور».[3] (واندكي  از بندگان من سپاسگذارند).

بنابراين، انسان واقع گرا، هيچگاه نبايد از اقليت پيروان آيين خود بهراسد و نيز نبايد به خاطر اكثريت آنان مباهات كند. بلكه شايسته است چراغ عقل را روشن سازد و از نور و فروغ آن بهره مند گردد.

مردي  به اميرمؤمنان علي  (عليه السلام) عرض كرد: چگونه ممكن است كه مخالفان تو در جنگ جمل، كه اكثريت نسبي  را تشكيل مي دهند، بر باطل باشند؟

امام (عليه السلام) فرمودند:

«حق و باطل، با مقدار پيروان، شناخته نمي شود، حق را بشناس، اهل آن را خواهي  شناخت. باطل را بشناس، اهل آن را خواهي  شناخت».

بر يک فرد مسلمان لازم است كه اين مسأله را از طريق علمي  و منطقي  تحليل نمايد و آيه «ولا تقف ما ليس لك به علمٌ»[4] را بسان چراغي  فرا راه خود قرار دهد.

گذشته از اين، هر چند شيعه از نظر جمعيت به پايه اهل تسنن نمي رسد، اما اگر سرشماري  دقيقي  صورت گيرد، معلوم خواهد شد كه يک چهارم مسلمانان جهان را شيعيان تشكيل مي دهند، و آنان در نوع مناطق مسلمان نشين دنيا زندگي  مي كنند[5] و در تمام برهه هاي  تاريخ، در ميان آنان دانشمندان و نويسندگان نام آور و صاحبان تصانيف و آثار مي زيسته اند. شايسته است روشن گردد كه پايه گذاران علوم اسلامي  نيز غالباً شيعه بوده اند كه در ميان آنان:

ابوالأسود دوئلي ، پايه گذار علم «نحو».

خليل بن احمد، پايه گذار علم «عروض».

معاذ بن مسلم بن ابي  ساره كوفي ، پايه گذار علم «صرف».

و ابوعبدالله محمد بن عمران كاتب خراساني  (مرزباني ) يكي  از پيشتازان علم بلاغت به چشم مي خورند. [6]

براي  آگاهي  بيشتر بر تأليفات انبوه علما و دانشمندان شيعه، كه شمارش همه آنها بسيار دشوار است، مي توانيد به كتاب ارزشمند «الذريعة إلي  تصانيف الشيعة» مراجعه كنيد و نيز جهت آشنايي  با شخصيت هاي  بزرگ شيعه، كتاب «اعيان الشيعة» و براي  كسب اطلاع از تاريخچه شيعيان «تاريخ الشيعة» را ملاحظه فرماييد.  

 

[1] - اعراف: 18.

[2] - انفال: 34.

[3] - سبأ: 13.

[4] - اسراء: 36.

[5] - براي  توضيح بيشتر، به كتاب «اعيان الشيعه، ج1، بحث12، ص194» مراجعه شود.

[6] - در اين مورد، مي توانيد به كتاب «تأسيس الشيعه»، به نگارش سيد حسن صدر مراجعه فرمائيد.

منبع

 

 لينکهای مرتبط :

شيعه شناسی

 

وهابيت

 

چندين سوال از اهل تسنن

 

ره يافتگان

 

دستهای ناپيدا

 

/ 9 نظر / 8 بازدید
سید محمد صادق حجازی

با سلام خدا توفيقت بده شيعه يعنی شير يعنی شير مرد انشا الله همگی شيعه واقعی و منتظران حضرت باشيم

دلشاد دلتنگ 313

سلام ! چه عجب !!

رضا371

بسمه تعالی...سلام عليکم...خداخيرتان بدهد اجرتان با اميرالمومنين.

حجت اله عرفانیان

خدا وند کعبه را مکعب آفرید تا نام خود با پنج تن آل عبا خانواده رسولخدا هر نام یک طرف کعبه باشد مردم بدور ه 5 تن و دوازده ضلع کعبه بنام دوازده امام بگردند 5+12=17 رکعت نماز در پنج وقت پیامبران اوللعظم 5 نفرند اصول دین پنج است قلبو برگ درختان هم پنج است در صورت شما پنج حسه لامسه هست (نماز4+علی3= 7 بار بگردی دوره پنج تن و دوازده ضلع کعبه در طواف بنام دوازده امام هفت دوره کعبه و صفا و مروه 7+7=14 معصوم بر دهان دشمنه مولا ده انگشت با دو شصت بر دهانه دشمنه مولا نشست در دست شما 5 انگشت بنام پنج تن است با چهارده بند انگشت بنام 14 معصوم شیعه دست انسان از هر طرف بخوانی الله و به راست علی ای اهل 71فرقه امام حسین گفت در روز عاشوراء کسانی من و یارانم را به شهادت رساندند که تا سن 41 سالکی بت پرست بودند 5تنه آل عبا حدیث کسا و مباهله آل عبا 5+12امام +14 معصوم +41=72 وقتی پیامبر مبعوث شد آن دو خلیفه 41 سالشان بود و هنوز بت پرست بودند به 71 فرقه میگویم از مثلت شومتان هر چه دارید اندازه این سه تاست چه دارید نشان رو کنید بدن انسان پنج عضوء بزرگ و شریف دارد با سه عضوء کوچک و حقیر لابد میخواهید این را علمه عثمان کنند و بگ

حجت اله عرفانیان

ای گوهر بهر ولا علی آئینه تمام نمای قائم آل محمدی حقا که تو داماد احمدی گنج نهان بارگه کبریا علی زیر نگین توست ما سوا علی هفت آسمان به درت سجده میبرند ای خاک پای جا نمازت توتیای چشم عارفان علی ای نور جاودانه ارضو سماء علی حسنه خدا در آءینه ات جلوه میکشد جلوه نمای مکتب شیعه مولاءعلیست ای جلوه گاه نور جمال کبریا یا علی هم آئینه رسالتو هم آینه امامتی اقیانوس نبی بحر کرامتی هم آئینه خدا در قیامتی جانم به فدایت که بهر عنایتی کیست در این تصویر در آئینه احمد علی شب نشین عرش بوده پرده دار عالمی با نبی همراز سبحان الذی اسری علی پرده دار لو کشف مولا علیست پاک میکرد اشک را تا سحر مولا علی غربت نیمه شب او که خشمش بود خود آئینه غمها علی صهر ابن عم وصی مصطفی حله پوش هل اتی یو انماست وارث گنجینه سر قضاء قابل تشریف قوله لافتی مولا علیست صاحب لاسیف بر ارباب معرفت دین خدا قابل تشریف قول لافتی مولا علی در حرم همچون خلیل الله گشته بت شکن آنکه پا دوش نبی بنهاده پا است مولابت شکن مثل احمد عشق زهرا ست علی شاهنشه سریر ولایت علی از انما ولی یکموالله وارث کل انبیاست علی در باغ نبی باغبان چشمه کوثر سه قایتی شاهراه حق تو هستی در سلوک کا

حجت اله عرفانیان

پاک میکرد اشک را تا سحر مولا علی غربت نیمه شب او که خشمش بود خود آئینه غمها علی صهر ابن عم وصی مصطفی حله پوش هل اتی یو انماست وارث گنجینه سر قضاء قابل تشریف قوله لافتی مولا علیست صاحب لاسیف بر ارباب معرفت دین خدا قابل تشریف قول لافتی مولا علی در حرم همچون خلیل الله گشته بت شکن آنکه پا دوش نبی بنهاده پا است مولابت شکن مثل احمد عشق زهرا ست علی شاهنشه سریر ولایت علی از انما ولی یکموالله وارث کل انبیاست علی در باغ نبی باغبان چشمه کوثر سه قایتی شاهراه حق تو هستی در سلوک کاینات پرورده بدامن خود مصطفا عجب گلی

حجت اله عرفانیان

با هر تپشی که در دله آگاه است یک نغمه لا اله الا الله است تو حیدو نبوتو امامت هر سه در گفتن یک علی ولی الله است در روزه غدیر خم نور حق پیدا شد وز جهازه اشتران منبری بر پا شد بگرفت محمد چو علی را سر دست سوگند به ذات حق که حق پیداشد حاتفی گفت دیدم من آن کتف نبی گرد خاتم با به شانه بود علیا" علیا" یا علی علی در کعبه چون آمد بدنیا شکاف کعبه میگوید همین را مارو عقربو عنکبوت سیاه کی بوود جانشینه رسوله خدا بارها گفت محمد که علی جانه منست هم بجانه علیو جانه محمد صلوات در نشستی که با احبا ء بود صحبت از ارزش تولی بود گفته شد ارزشه ولای علی بی کمو کاست جانه حضرت زهراء بود اسوه تقوای و ایمانه ناب قائمه آل محمد یاور زهرا علیست چه مبارک سحری بودو چه فرخنده شبی لیله " القدر به کعبه وصی دوشه نبی علی در کعبه چون آمد بدنیا شکاف کعبه میگوید همین را مارو عقربو عنکبوت سیاه کی بوود جانشینه رسوله خدا 5 تنه آل عبا ء 5 عضوء شسته میشود در وضوع سه عضوء مالیده میشود بو گندو مسح میکشی بر سرت شرش را کم کن از سر ما مارو عقربو عنکبوت سیاه کی بوود جانشینه رسوله خدا خداوند مثله ستاره 5 ضلعی و یا قلب را خدا 5 آفرید که ز

حجت اله عرفانیان

علی در کعبه چون آمد بدنیا شکاف کعبه میگوید همین را مارو عقربو عنکبوت سیاه کی بوود جانشینه رسوله خدا 5 تنه آل عبا ء 5 عضوء شسته میشود در وضوع سه عضوء مالیده میشود بو گندو مسح میکشی بر سرت شرش را کم کن از سر ما مارو عقربو عنکبوت سیاه کی بوود جانشینه رسوله خدا خداوند مثله ستاره 5 ضلعی و یا قلب را خدا 5 آفرید که ز پنج تن جدا نشید قطره قطره خونم میدهد گواه نیست بهتر ز پنج تنه آل عباء 5 عضوء بزرگ و شریف مثله ستاره خدا در بدن ما قرار داده با سه عضوء کوچک و حقیر اگر 71 فرقه بدانند این سه عضوء هوای نفسی و پلید وجود دارد همین را علمه عثمان میکنند و میگویند حق با ماست ای بروحت صلوات بچه هفته اراک اهله دهات اراکی های ما نیکو سرشتند همه از مردو زن اهل ه بهشتند دهاتی های ما اهله ولایند همه از مردو زن هم با خدایند زبان لال که گفتی افعی پشت اراکی را و لایش مرتضا هست اگر عرضه تو داری گفته مولاء بگیر در بند کن هم تو افعی را